5 SVIEŽICH TIPOV NA ROZBEH MARKETINGU VAŠEJ FIRMY

07.07.2016

Firmy, ktorá nemajú samostatného človeka na marketing, sa často snažia robiť nejaké marketingové aktivity. Je to samozrejme dobre, ale niekedy týmto aktivitám chýba súvislosť alebo jednoduchý plán. Existuje niekoľko základných marketingových nástrojov, ktoré by mala mať každá firma. Určite nechcete, aby vašu firmu vnímali zákazníci ako amatérsku, ktorá nemá logo, slušné vizitky, normálny web s dostatkom informácií alebo elegantný katalóg, ktorý je pre niektoré firmy nevyhnutný, napríklad na rozbeh B2B aktivít.

5 VECÍ NA ROZBEH MARKETINGU STAČÍ. PREČÍTAJTE SI, KTORÉ TO SÚ

Našou snahou je, aby každý náš klient mal na začiatok základné marketingové nástroje:

1. Logo - moderné, jednoduché logo, ktoré vystihuje vašu činnosť je základ. Oplatí sa investovať do profesionálne pripraveného loga, ktoré bude reprezentovať vašu firmu - aj aj vás samotných - niekoľko rokov.

2. Web stránka s responzívnym dizajnom, ktorá sa prispôsobí mobilným telefónom a tabletom je dnes už samozrejmosťou. Väčšina ľudí hľadá informácie na internete práve cez mobilné zariadenia.

3. Hodnotný obsah na web stránke, ktorý sa dá zdieľať na sociálnych sieťach, je dôležitý preto, aby ste vašich potenciálnych zákazníkov zaujali informáciami.

4. Profil na Facebooku - rýchly spôsob, ako každý deň, alebo aspoň pár krát do týždňa uvádzať novinky, zdieľať vlastný obsah a tak šíriť svoje dobré meno.

5. Základné tlačové materiály, ako vizitky, katalóg alebo jednoduché letáky, ešte stále nestratili na význame. Prvé stretnutie s potenciálnym klientom alebo dodávateľom ešte stále v mnohých oblastiach vyžaduje reprezentovanie elegantnými materiálmi.

NOVÉ PRAVIDLÁ MARKETINGU SÚ JASNÉ: VŠETKO JE NA WEBE

Web stránka je dnes absolútny základ marketingového mixu. Je to investícia do vlastného. Dá sa ďalej rozvíjať, stále aktualizovať, používa sa ako prazáklad pre všetky ďalšie aktivity. Pošlete mail a čo chce zákazník vidieť? Firmu, ponuku, kliknúť na stránku a posúdiť, či je toto dobrá ponuka alebo nie. Web stránka dokáže pojať veľké množstvo informácií, ktoré sa dajú ľahko šíriť online a oslovovať potrebné cieľové skupiny a tým ich získavať na svoju stranu. Či sa to niekomu páči alebo nie, internet je nová dimenzia, na ktorej prebieha paralelný život. A aj biznis.

TLAČOVINY EŠTE NEPATRIA DEFINITÍVNE DO ZBERU

Tlačové materiály sú dôležité pre firmy, ktoré predávajú kvalitné produkty dlhodobej spotreby, ako autá, nábytok alebo dizajnové materiály. Kvalitné fotografie a emócie predávajú. Ak má klient veľa produktov, vytvoríme kategórie a rozdelíme produkty tak, aby sa zákazník v nich vedel jednoducho orientovať. A čím ľahšie sa zorientuje, tým rýchlejšie si vyberie a rozhodne sa kúpiť.

VIDIEŤ DO BUDÚCNA, ALE ROBIŤ VECI POSTUPNE

Vieme vopred, čo všetko je potrebné, ale netlačíme zákazníkov, aby urobili všetko naraz. Začíname najdôležitejšími vecami, s výhľadom do budúcnosti. Robíme to, čo je nadčasové, aby to pre klienta bolo užitočné aj naďalej.


Autor článku: © Alexandra Hanusová