SÁM SEBE BRZDOU

07.02.2016

Poznáte to, keď niečo chcete dosiahnuť, snažíte sa, robíte nejaké úkony, ale stále nedochádza k žiadanej zmene? Zamysleli ste sa nad tým, prečo sa tak deje? Uvedomujete si, kde je problém?

Zabehnuté koľaje môžu byť zradné

Veľa krát sa stretávame s ľuďmi, ktorí sebavedome tvrdia, že to a to robia tak a tak, dobre, zaužívaným spôsobom a tak je to super. Pritom tvrdia, že robia zmeny, ale akosi to neprichádza. Ktosi raz povedal, že je šialenstvom robiť veci tým istým spôsobom a očakávať iné výsledky. A presne o tom to je. Začať treba od seba. Zmeniť myslenie, prístup. Nájsť vo vlastnej hlave alebo aj v srdci to najdôležitejšie - pravdu. Čo robím zle? Prečo sa mi nedarí?

Pohľad do zrkadla niekedy prekvapí

Nie je ľahké pozrieť sa do zrkadla a priznať si, že v čom robím chybu. Opustiť zaužívanú rolu veľkého vševediaceho šéfa a povedať si, oukej, tak toto som pokašľal, poučím sa z toho, prijmem to, vysporiadam sa s tým, odpustím si a začnem ROBIŤ VECI SPRÁVNE. Chvíľu to bude bolieť, ale potom bude dobre. Napríklad máte firmu, ktorá predáva fúriky. Pred dvadsiatimi rokmi ste začali a išlo vám to výborne. Nastavili ste si systém práce s obchodnými zástupcami, vypracovali ste cenovú politiku, politiku zliav, obchodných podmienok pre ďalších predajcov, dali ste vytlačiť letáky. Istú dobu Vám to dobre fungovalo. Zrazu, približne pred desiatimi rokmi, to začalo ísť dolu vodou. Samozrejme, prvou príčinou (myslenou), bola kríza. A potom ste si už zvykli a stále ste sa vyhovárali na krízu. Vôbec ste si nevšimli, že svet sa zmenil. Zmenil sa priestor, v ktorom sa nachádzajú informácie a kde dochádza k predaju. Vznikla nová dimenzia. Internet.

Nie je fúrik ako fúrik

Lenže vy už máte napríklad štyridsať alebo viac rokov. O internete viete len to, že sa tam dajú čítať vtipy. Váš obchod s fúrikmi sa ale nachádza na okraji obce, kam zákazníci nechodia. Potrebujú fúrik? Prvé čo urobia, sadnú si počítaču a začnú hľadať. Nájdu kopec rôznych fúrikov za dobré ceny. V priebehu pár minút si porovnajú ceny a o chvíľu už aj objednávajú fúrik, ktorý sa im najviac páči.

Vy máte lepší fúrik

Lenže - oni ten fúrik vôbec nevideli. Čo ak bude mizernej kvality, dovezený z Číny? A tie Vaše fúriky sú predsa vyrobené ručne, majú vypracované detaily, dávate na ne záruku 3 roky a poskytujete kvalitný servis. Áno, sú drahšie, ako tie z Číny. O to práve ide. Vy máte jedinečnosť produktu, akú nemajú tie fúriky z internetu. Aj Vy môžete mať modernú internetovú stránku a postaviť svoj predaj na detailoch a skvelých službách. Môžete tam mať vyjadrenia Vašich spokojných zákazníkov.

Brdza v hlave je zatiahnutá

Lenže toto Vám doteraz nenapadlo. Stále ste si mysleli, že to pôjde po starom. Kamaráti Vám hovoria, aby ste si dali urobiť web stránku, veď sused robí web stránky lacno, to je raz dva a hotovo. Zúfalo chodíte po Vašom dvore plnom fúrikov a lamentujete, prečo nikto nepríde. Veď máte aj super logo, taký pekný kreslený panáčik s fúrikom, to musí každého osloviť... Strach Vás ovláda, tušíte, že NIEČO by ste mali urobiť inak, ale neviete, čo. Brzda vo Vašej hlave je zatiahnutá.

Odbrzdite a ujasnite si, čo chcete

V prvom rade si povedzte, ČO CHCETE. Predávať naďalej fúriky, lebo ich máte rád? Alebo radšej by ste robili záhrady, pretože k tomu máte vzťah? Priznajte si, NA ČO MÁTE. Spojte sa niekým, kto má rovnaké záujmy. Oslovte skúsenú firmu, ktorá robí poradenstvo a definujte svoje potreby. Premýšľajte, prídete na to, čo presne chcete a choďte za tým. Postupne, krok za krokom. Napíšte zi zoznam krokov a každý deň urobte jednu zmenu. Za rok ich bude 365.

Aiutor článku: Alexandra Hanusová