TEXTY NA VAŠEJ WEB STRÁNKE PREDÁVAJÚ

11.11.2015

Nie je žiadnou novinkou, že originálny obsah webu je dnes najdôležitješím artiklom, ktorý skutočne odlišuje jednotlivé firmy a ich ponuku. Pútavé, zrozumiteľne a prehľadne napísané texty sú najväčším lákadlom pre vyhľadávače a tým aj pre ľudí. Ešte stále je veľa firiem, ktoré tento dôležitý aspekt internetu nestihli dobre zvládnuť, alebo možno nevedia, kde je pes zakopaný a prečo ich ten google nedá na popredné miesta v rebríčku. Nuž, povedzme si pravdu. Obsah ich web stránky akosi zaostáva.

Potenciálny zákazník potrebuje rýchlo nájsť informáciu, ktorá ho zaujme

Ak je na nejakej web stránke očividné, že texty nie sú jej silnou stránkou, je to škoda. Môže ísť pritom o zaujímavý produkt alebo službu, ale nešťastne zvládnutými textami návštevník nenájde dosť rýchlo potrebné informácie alebo ho nezaujmú a odchádza. Ide ku konkurencii. 

Rovnako aj príliš dlhé, ničnehovoriace a neprehľadné texty, gramatické chyby alebo dokonca žiadny text, alebo len tri slová ako opis produktu bez uvedenia jeho výhod... nie je správna cesta. Našťastie, texty na webe sú tým, čo sa dá veľmi jednoducho zmeniť. Ak máte relatívne modernú web stránku a máte prístup do redakčného systému, zmeniť texty je hračka.

Ale ako zmeniť texty? 

Ako napísať dobrý obsah webu? Zoberme si jeden príklad. Napríklad Slnečná pekáreň. Majú výber 10 druhov chlebov. Vidíme fotografie, pri každom chlebíku je názov, hmotnosť, cena, opis, čo obsahuje. To je všetko. Ale Vy chcete vedieť viac. Prečo si máte vybrať práve tieto výrobky? Je tento chlieb vhodný pre diabetikov, alebo je bezlepkový? Akú má kalorickú hodnotu? To je tam tiež uvedené.... Ale ako chutí? Prečo si ho mám kúpiť?

Ak milujete svoje produkty, viete ich aj dobre opísať

Ak pekár miluje svoje chlebíky a svoju prácu, tak by mohol krásne opísať svoj nový chlieb napríklad takto: Nový chlieb Slnko obsahuje chrumkavé semiačka slnečnice a je upečený z najlepšej celozrnnej špaldovej múky, jemne pomletej. Chlieb Slnko má lahodnú orieškovú príchuť, nerozsýpa sa, dá sa dobre nakrájať deťom na desiatu a má nízky glykemický index, takže z neho nepriberiete.... Tak čo, dostali ste chuť? Samozrejme, v tomto prípade to berte ako príklad, ak to nie je úplne technicky správne, to by som doladila po konzultácii so sympatickým pekáromm, ktorého pekná fotografia je na stránke.

Máte chuť na nové texty?

Tak čo, je tu nejaká pekáreň? Alebo hotel, ktorý má nádherné, slnkom zaliate terasy s úchvatným výhľadom na jazero a upokojujúci saunový svet, ktorý Vás zavedie do sveta pokoja a absolútneho oddychu ....?

Ak aj Vy chcete prilákať zákazníkov a s láskou im poskytovať vaše služby a pomocou web stránky im sprostredkovať ich budúci zážitok, potrebujete takéto lákavé texty...

Autor článku: © Alexandra Hanusová